Handelsbetingelser

Priser

Alle priser er inkl. 25% moms. Tilbudsvarer dog kun i en tidsbegrænset periode eller til varen er udsolgt.

Betaling

Køb foretaget på www.trappetrin.dk

Der kan betales med følgende nordisk udstedte betalingskort: Dankort, VISA/Dankort, VISA, MasterCard og Visa Elektron. Der betales ingen kortgebyr på hjemmesiden. Der kan også betales med Dankort via MobilePay. Pengene bliver reserveret på din konto ifm., at ordren lægges på www.trappetrin.dk . Vi trækker dog først pengene på din konto, når varerne afsendes til den ønskede leverings adresse. Det er gratis at benytte betalingskort, da vi betaler alle gebyrer. Beløbet på din bestilling trækkes ikke fra din konto, før varen er afsendt fra vores lager. Alle oplysninger om kortnummer og udløbsdato bliver krypteret af vores betalingsformidler (DIBS).

For at handle på www.trappetrin.dk skal du være fyldt 18 år og være i besiddelse af et gyldigt betalingskort.

Annullering af ordre

Har du ikke modtaget en ordrebekræftelse/faktura fra Leifermann Aps, og er din ordre endnu ikke effektueret af Leifermann Aps, kan du annullere din ordre ved at kontakte vores kundeservice. Er varerne pakket/afsendt af Leifermann Aps, har du stadig mulighed for at fortryde købet. Kontakt kundeservice via mail eller på tlf. 30236062

Ovenstående gælder dog ikke for bestillingsvarer/skaffevarer, dvs varer som ikke er lagervarer og som hjemtages specifikt til en ordre samt specialfremstillede varer. En vare er specialfremstillet, såfremt den er produceret efter dine specifikationer i relation til varens størrelse, udformning, farve eller lignende egenskaber.

Har du lavet bestillingen med VISA, Mastercard eller VISA Electron skal du være opmærksom på at, beløbet kan være reserveret i op til 30 dage før frigivelse, alt efter aftalen med din kortudsteder.

Leveringstid

Leveringstiden er 2–3 hverdage på alm. lagervarer.
Leveringstiden kan variere for varer mærket som ”leveres direkte af leverandør” og er oplyst under den enkelte vare.

Levering og omkostninger

Lette forsendelser leveres med GLS. Tunge/volume forsendelser leveres med fragtmand. Forsendelse med fragtmand leveres i grundplan. Som udgangspunkt stilles ingen forsendelser uden kvittering for modtagelsen.

​​​​​​​Øvrig information for alle bestillingsvarer

Leveringstiden kan variere - leveringstiden er opgivet på hjemmesiden under den enkelte vare. På nuværende tidspunkt kan vores leverandører desværre ikke sende Track and Trace e-mail på forsendelser bestilt som bestillingsvare.

Fuldmagt

Henstilling af leveringer uden kvittering er kun muligt hvis en fuldmagt forefindes på leveringsadressen.

​​​​Track & trace

Når vi afsender din ordre, modtager du en mail, hvor du kan følge din pakke fra os til det leveringssted, du har valgt ved afgivelse af din ordre. Dog med undtagelse af vare mærket som ”leveres direkte af leverandør” – her vil der ikke blive sendt track & trace meddelelse, da dette ikke er muligt for vores leverandører.

Forsendelsesomkostninger

Forsendelsesomkostninger tillægges varens pris.

Levering til Grønland og Færøerne

Bestillinger under 20 kg vil normalt blive sendt med PostNord. Her kan du vælge om forsendelsen enten skal sendes med fly eller post. Fragtomkostningen vil fremgå af din ordre, og der vil ikke blive pålagt yderligere omkostninger. Varer der er volumevare/særligt uhåndterlige varer og under 20 kg. vil kun blive sendt med skib, er den ønskede vare under denne kategori, vil det fremgå i indkøbskurven, under forsendelse.

Bestillinger over 20 kg sendes med skib med Royal Arctic Line til Grønland og med Faroe Ship til Færøerne. På disse ordrer vil der blive pålagt et ekspeditionsgebyr, som dækker vores håndtering og transport af godset til speditør/dansk havn, beløbet kan variere alt efter varerne der bestilles og vil fremgå på bestillingen når ”land” er ændret. Den yderligere transport (+ eventuelle toldomkostninger) fra dansk havn til Grønland / Færøerne, afregner du selv direkte med speditøren og kendes ikke af Leifermann Aps.

​​​​​Kvittering

Kvitteringen er det sidste trin i indkøbsprocessen, og vi anbefaler, at du udskriver den umiddelbart efter købet. Du vil også modtage en kvittering efter ordreafgivelse. Ved forsendelsen bliver vedlagt en følgeseddel og din faktura sendes på mail. Faktura skal medbringes ved ombytning, returnering eller eventuel reklamation.

Produkter uden levering gennem webshoppen

Vi har en del varer der ikke kan bestilles i webshoppen til levering. Dette begrundes typisk med at varen special produceres. 

Fortrydelsesret

Du kan uden begrundelse fortryde den indgåede aftale inden for 14 dage. Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget dine varer. Sender du din vare retur til os, skal du inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen kan gives ved at kontakte erik@trappetrin.dk eller på tlf.30236062. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet, udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Varen kan også returneres i vores butik, dog må varen ikke have været taget i brug eller emballagen brudt. Dette gælder dog ikke varer der er mærket ”leveres direkte af leverandør”, disse kan desværre ikke returneres til butik, men kan kun sendes retur til Leifermann Aps, Birkedommervej 27 3 sal, 2400 København NV. Returnering er desværre ikke muligt ved henvendelse på adressen, men du kan kontakte vores kundeservice på tlf. 30236062 og vi kan hjælpe med at, booke en afhentning af produktet. Du hæfter selv for returportoen, denne vil være svarende til beløbet for leveringen og vil blive fratrukket dit købsbeløb.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du udøver din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger, vi har modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder). Tilbagebetalingen vil ske uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om, at du vil fortryde den indgåede aftale. Vi gennemfører tilbagebetalingen uden tillæg af gebyrer og til samme betalingskort, som du benyttede ved dit køb. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst.

Returnering

Har du allerede modtaget varerne, kan du sende dem retur til Leifermann Aps adressen.

Du kan fortryde dit køb/returnere en vare ved at:

  • Afvise modtagelse af varen/undlade at afhente en forsendelse
  • Returnere varen på vores adresse.
  • Sende varen retur til Leifermann Aps.

Reklamationsret ved fejl og mangler

Når du handler på www.trappetrin.dk har du som forbruger selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Opdager du en fejl eller mangel ved en købt vare, skal du snarest muligt og indenfor rimelig tid kontakte Leifermann Aps. og forklare, hvori fejlen eller manglen består.

Reklamation og mangler

Ved levering skal køber straks foretage en sådan undersøgelse af det solgte som ordentlig forretningsbrug kræver. Hvis køber vil påberåbe sig en mangel, skal køber straks give sælger besked. Hvis køber har opdaget, eller burde have opdaget, manglen og ikke reklamerer som anført, kan køber ikke senere gøre manglen gældende. Sælger kan frit vælge at afhjælpe manglen eller foretage ny levering. Hvis sælger anmoder derom, skal køber umiddelbart efter reklamationen, for købers regning og risiko, returnere den angiveligt mangelfulde vare til sælger. Sælger forbeholder sig ret til kun at, modtage den angivelig defekte del.

Ejendomsforbehold

Sælger forbeholder sig ejendomsretten til leverede varer indtil hele købesummen inklusive leveringsomkostninger samt eventuelle renter og omkostninger er betalt fuldt ud. Køber forpligter sig til at holde leverancen forsikret og skadefri, indtil hele købesummen er lagt.

Forbrugeraftaleloven

Din ordreafgivelse og dit køb ved Leifermann Aps A/S via internettet er underlagt almindelig dansk lovgivning. Læs om sikkerhed og dine rettigheder når du handlet på internettet: www.forbrug.dk

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på 30236062

Kundeservice

Telefonerne er åbne mandag til fredag fra kl. 8.00 - 16.00 tlf. 3023 6062